Monday, February 6, 2012

kutu babi atau pirah

  1. first time kena gigit kutu babi nie kat ketiak, adess mmg sakit owh. tension gler. tue mmg tempat popular dia r nak hinggap. pastu mak suh letak kapur sireh kat tempat tue, tunggu beberapa minit dye da boleh tercabut. tp bekas gigitan kutu nie memang tinggal kesan. lagi2 terpaksa menahan gatal yg teramat sgt.
  2. rasa gatal2 kat dalam telinga. mula2 gatal2 biasa, aku tgk kat cermin, telinga aku da merah sgt.cek2 mmg ade kutu babi kat dalam telinga aku.. arghh!! tensionnya. g klinik. time doktor nak cabut tue, tuhan je tau betapa sakitnya la..adess. airmata aku da mengalir2 da nie. tahan je la. x lama pastu da tercabut tp doktor cakap gigi kutu tue still ada kat dalam. sbb die da melekat sgt da.akhirnya selamat la jugak telinga aku dari menderita penangan cik kutu babi nie.
  3. Petik daun sirih bersama tangkainya. dan titiskan getah sirih ke atas kutu babi. selepas itu ianya akan menjadi senang untuk dicabut

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.